Freelance digital consultant

De term digital consultant is nog niet heel erg bekend, toch is het een verdraaid handige functie in vrijwel iedere organisatie die online bezig is. Al zeg ik het zelf 😉

In de praktijk zijn er nog vele andere termen die gebruikt worden: it consultant,  product-owner, digital marketing manager, it architect, digital manager, of digital business consultant. In de praktijk is het gelukkig eenvoudiger:

 

De schakel tussen jouw
business én de vertaling naar online!

Wat doe ik als digital consultant?

Een digital consultant creëert het concept, de strategie en de aanpak voor een website, webshop of digitale oplossing. Keuzes worden gemaakt op basis van data, waarbij de focus veelal ligt bij het genereren van (meer) online omzet en/ of het digitaliseren van handmatige handelingen binnen een organisatie.

Waar kun je me voor inzetten?

  • Advisering op online vlak;
  • Optimaliseren van je digitale processen;
  • E-commerce management;
  • Product owner;
  • Ontwikkeling van digitale concepten zoals websites en webshops;
  • Project management van een digitaal project;
  • Partner/ leverancier selectie;
  • Het doen van een second opinion;
  • Opstellen van RFP of PVE.

Wat neem ik mee?

Een flinke rugzak aan technische kennis over: API/JSON/XML koppelingen, CRM/ERP/PIM systemen, e-mailmarketing, CMS’en, valkuilen, scrum werken, e-commerce, marketing en zoekmachine optimalisatie.

Op persoonlijk vlak mag je rekenen op uitstekende communicatieve vaardigheden, coachend, kaderstellend en tenminste HBO denk- en werkniveau. Een gezonde dosis positiviteit, humor en optimisme krijg je er kosteloos bij.

Samenwerken in een team

In de praktijk ben ik vaak een uitbreiding van een bestaand team communicatie adviseurs, marketeers, programmeurs en marketing medewerkers. 

Op digitaal vlak voeg ik capaciteit of kennis toe in jouw onderneming.